Wycieczka do Torunia w ramach programu „Poznaj Polskę”

W dniu 18.11.2021r. uczniowie klas III oraz grupa uczniów z klas pierwszych wzięli udział w wycieczce do Torunia, która odbyła się dzięki otrzymaniu środków z Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz dofinansowaniu z Gminy Turek.

Wyjechaliśmy o godzinie 8.00, a w Toruniu byliśmy na 11.00. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od spaceru z przewodnikiem po Starówce, gdzie zobaczyliśmy dom, w którym urodził się Mikołaj Kopernik, Krzywą Wieżę, mury obronne miasta, Katedrę św. Janów, Ratusz, Pomnik Kopernika oraz ruiny zamku krzyżackiego. Po zwiedzeniu największych atrakcji miasta wybraliśmy się do Planetarium na seans „Cudowna podróż”, który pogłębił wiedzę o gwiazdach i planetach. Była to podróż pełna niezapomnianych wrażeń. Następnie udaliśmy się na warsztaty do Piernikarnii Mistrza Bogumiła, gdzie pośród zapachów kardamonu, imbiru i cynamonu dzieci kształtowały ciasto i umieszczały je w ozdobnych formach. Upieczone pierniki każdy z uczniów mógł zabrać ze sobą na pamiątkę. Po zdobyciu nowych umiejętności nadszedł czas na smaczny obiad. W związku z tym poszliśmy do restauracji. Ostatnim naszym punktem wycieczki była możliwość zakupienia toruńskich pierników i pamiątek. Następnie udaliśmy się do autokaru w drogę powrotną. Do Słodkowa dotarliśmy po godzinie 19.

Czas spędzony w Toruniu dostarczył uczniom wiele interesujących wiadomości, ale również radości i zabawy. To była ciekawa wycieczka, po której pozostaną nam bardzo miłe wspomnienia.

Kierownikiem wycieczki była p. Wioletta Krzyżanowska, a opiekunami były p. Elżbieta Gątowska Kurzawa, p. Beata Kurz oraz p. Agnieszka Kurzawa.